Hermanus Waldorf School

Hermanus Waldorf School biedt elk kind de kans om zijn of haar potentieel te bereiken, ongeacht ras, geslacht, religie of economische achtergrond. Het Waldorfcurriculum is gericht op het ontwikkelen van individuen die, uit zichzelf, in staat zijn om betekenis te geven aan hun leven.


We geven les in het Engels, met academische vakken en artistieke en praktische activiteiten. Elke jongen en elk meisje is uitgerust om een ​​instrument te beheersen, specifieke houtbewerkingsvaardigheden te leren, te breien, te haken, groenten te verbouwen en euritmie te leren.


De school staat open voor alle kinderen uit de regio. Zo komen verschillende culturele groepen bij elkaar en worden alle kinderen voorbereid op de eisen en uitdagingen van een veranderende samenleving.


Hermanus Waldorf School, jongen klas 7 met viltHermanus Waldorf School, winnaars met kransenHermanus Waldorf School, sport pose klas 1 op veld

Waldorfonderwijs voldoet aan de behoeften van kinderen als volwaardige mensen, door handen, harten en hoofden op passende manieren te betrekken op verschillende leeftijden. Het Waldorfcurriculum onderwijst de harten van de kinderen, zodat het hoofd wakker wordt en zijn volledige potentieel bereikt en daden met gezond verstand uitvoert. Waldorfscholen eren en beschermen het wonder van de kindertijd.


Ze streven ernaar een veilige en koesterende omgeving te bieden voor het kind. Een consistente filosofie van kinderontwikkeling ligt ten grondslag aan het curriculum. Waldorfleerlingen ontwikkelen een interne motivatie om te leren en bereiken zo hun volledige potentieel als mens.


Hermanus Waldorf School, Houtbewerking klas 6Hermanus Waldorf School, paashaas van bijenwasHermanus Waldorf School, pop krijgt pap

Achtergrond

De Hermanus Waldorfschool werd opgericht door een groep ouders die het gebrek aan kinderopvangfaciliteiten in de lokale zwarte en gekleurde gemeenschappen genaamd Zwellihle en Mount Pleasant herkenden. Het was een enkele kleuterklas op een gedeeld terrein in Hemel en Aarde in 1994. De visie was om te streven naar inclusie en toegankelijkheid, waarbij aan de behoeften van elk jong kind zou worden voldaan, ongeacht ras, geslacht, religie of economische omstandigheden.


Ze geloofden dat de Waldorf-manier van onderwijs de kinderen van de omliggende gemeenschappen het broodnodige gevoel van zelfvertrouwen zou geven om hun leven zin te geven. Het soort zelfvertrouwen om verandering in zichzelf teweeg te brengen, dat het soort momentum zou hebben om hun gemeenschappen te inspireren met doel en trots.


Hermanus Waldorf School, buiten hangt de wasHermanus Waldorf School, leerlingen spelen een groepsspel

In de loop der jaren groeide de school, met de hulp van sponsors en filantropische mensen en hun vrijgevigheid ten opzichte van dezelfde visie. Zozeer zelfs dat de ooit kleine kleuterschool niet langer toereikend was en in 1997 barstte de school uit zijn voegen. Door de beproevingen en tegenslagen van 1998 bij het proberen meer ruimte te creëren, vond de school met succes een geschikte donor, een van de grootste donoren in die tijd, en de ruimte die ze nodig had om te groeien.


In 1999 kreeg de school met hulp van de gemeente een huurcontract voor 99 jaar, het had nu een sterke 82 leerlingen, met drie klassen op het terrein waar The Hermanus Waldorf School tot nu toe is gevestigd. De Hermanus Waldorf School werd alleen maar sterker in de loop der jaren.


In 2023 brak de school de grond in haar opwindende nieuwe fase door een middelbare school toe te voegen aan haar diversiteit. De Hermanus Waldorf School vierde haar 30e verjaardag in 2024 en heeft 266 leerlingen, variërend van kleuterschool tot klas 9.

U kunt de projecten van het IHF een warm hart toedragen door:
Te doneren
Te schenken